FREDAGS.

Jag åkte hem till Emilia i fredags,
åt tacos och sen drog vi på gayklubb med hennes brorsa och hans kompisar, sjukt kul!

8 AV TUSEN BILDER FRÅN IGÅRKVÄLL

MIN RESA TILL USA

Efter sisådär 3 månader senare tänkte jag nu visa er lite bilder från min, mammas och mosters lilla tripp på 12 dagar till USA, Houston.

De två första nätterna bodde vi i staden Galveston, som ligger en bit utanför Houston. Då passade vi på att bada, sola och bara ta det lugnt.

Jag försökte göra min frukost så svensk som möjligt hehe... amerikansk frukost är verkligen ingenting att hurra för

Skolbussen måste man ju bara fånga på bild

Självutlösare vid piren...

Går i vattnet, på väg till stranden längst bort

Åt färsk frukt på stranden, mums

Vi var jetlagged, så jag och moster tog en promenad klockan 6 på morgonen haha

Vi gick förbi små söta hus som jag ville bo i

Slappade i de sköna king size sängarna, sååå sköna

Första hotellet på utsidan

Sen bar det av till Houston city!

Hamnade på ett lyxhotell (alla i kören bodde där så det var inget hotell vi valde själva...), dock "bara" queen size sängar, så vi var tvungna att fråga om en extra säng till mig.

På bussen på väg till ett shopping mall

Middag på hotellet

En kväll var det några körer som sjöng i en lokal på hotellet, och då kom svenska körens ledare ut som två astronauter

De coola och lite läskiga hissarna på hotellet

Drack drinkar i hotellets bar. Min alkoholfria drink till vänster, yummie

Starbucks är ett måste, vanilj islatten var sååå god

Hotellets ingång

Poolen på 6:e våningen

Mamma och moster

Tog hand om söta lilla Evelyn

Tillbringande en hel del tid på Toyota center där alla körer uppträdde

Mamma med tävlingskläderna på sig haha, vackert

Mellan tävlingarna åkte vi till en outlet där vi shoppade loss. På vägen hem fick vi denna sköna kille till chaffis. Han berättade hela sin livshistoria och spelade munspel samtidigt som han körde

Efter shoppingturen! Vi åkte direkt till Toyota center och då var vakterna tvungna att kolla genom alla våra tusen shoppingkassar, haha

Sen bar det av hemmåt... här sitter vi på Paris flygplats och väntar på vårt plan hem till Sverige

Var en väldigt rolig resa och gud vad skönt det var med lite värme (trots att jag typ inte solade nånting haha...)
Blev dock inte så imponerad av staden Houston, rätt tråkig faktiskt... men vi hade kul ändå och hittade på saker hela tiden! Mamma kör kom på andra plats, silvermedalj, så hon och moster var myckeeet nöjda. Nästa gång jag åker till USA vill jag åka till New York och San fransisco!

UTGÅNG IKVÄLL

image description image description

haha snygga bilder från i onsdags natt...

Sitter och väntar på att Malin ska vakna nån gång så vi kanske kan åka till stan om hon vill. Ikväll blir det en tidig middag då min bror och syster kommer hit på middag och senare ikväll blir det utgång med Jessica, Sofie, Malin och Amanda woop woop!

ÅRSRESUMÉ 2011

Februari - Vintern var lång förra året, men jag försökte hålla humöret uppe hehe...

Mars - Åkte till London med Louise. Åt färsk frukt i parken, vandrade runt hela staden, shoppade och gick på The Scripts konsert i O2 arena, BÄSTA!!

April - Färgade håret väldigt mörkt... (tycker nu att jag passar bättre i min riktiga hårfärg, alltså ljusare röd/brun/orange). Firade även Jessica på tolvslaget mellan den sista april och första maj, 18 år!

Maj - Var snabb med att njuta så fort solen kom fram

Juni - Nu började det bli riktigt varmt, härligt. Jag började även mitt första sommarjobb, ett helvetes jobb var det... Efter sista jobbdagen tog jag tåget ner till landet där mamma, pappa och hundarna befann sig.

Juli - Började jobba på Konsum, mitt första riktiga jobb evaaah

Augusti
- Hade en mysig kväll på Jessicas altan med kortspel och prat med tjejorna. På min födelsedag åkte jag, mamma och pappa till skansen haha, och sen på kvällen kom det lite gäster. Jag köpte min bebis (systemkamera) som jag äääälskar. Har nog inte lagt ner pengar på något så användbart och bra tidigare. För ett tag fick jag även för mig att jag skulle köpa en kanin från mina sysslingar haha. Men liksom, vem kan motstå små kaninungar som är sååå söta?!... sen erkände jag att det kanske inte var en sån bra idée med tanke på att min ena hund gillar att jaga harar haha. Fikade med päronen på Notholmen, supermysigt fik. Gick på Hoffmaestro och Timbaktus konsert på Skeppsholmen med Emilia, grym kväll! Sen började skolan igen...

September - Sofie satte in exstansions i mitt hår så jag fick plötsligt långt och tjockt hår. Det var en pina de första dagarna, men sen vande man sig. Jag föredrar dock kort hår på mig själv, trivs bäst så :)
Jag och tjejerna firade Amanda och Malin med middag och sen blev det första utgången, även för mig. Skoj skoj!

Oktober - Åkte till USA med mamsen och moster, huuuur härligt som helst :D längtar tillbaka! Såg nyss att jag inte har lagt upp en endaste bild från USA.. dåligt denice. Ska försöka lägga upp några pics snart!
Köpte även ett par klackar som jag använder flitigt ute på krogen!

November - Tog ut mitt löshår, vilken frihet och lättnad från mitt huvud haha. Firade även Emilias 18-årsdag :D

December - Firade Sofies 18-årsdag, äntligen är alla 18 år haha! Firade även jul med familjen och lite släkt på förmiddagen. Fick bland annat denna suuupermysiga filt som jag är helt beroende av.

SJUKT SEG DAG...

Igårkväll blev det utgång på Laroy med Emilia, Malin, Amanda och Isa. Det var nog den mest lyckade utgången hittills iallafall, riktigt roligt :D

Idag har det däremot inte varit en sån rolig dag... har bara legat och slappat hela dagen, astråkigt. Det kryper i mina ben.. klarar inte av att inte göra någonting en HEL dag. Imorgon får jag se till att hitta på nåt!

URBAN OUTFITTERS

Testade ett par assköna brallor idag (som btw knappen hade lossnat på, som ni ser...) och en jättefin mörkgrön sammetklänning, åååh vill ha allt...båda plaggen var på rea men fortfarande ganska dyra...

TODAYS

"nämen heeeeeeeeeeeeeeeeeej"

Har vandrat runt i stan med Louise i några timmar och sen tog vi en fika på mysiga caféet Sturekatten.
Nu ska jag gå ner och hämta en kopp te och lite saffranskladdkaka som inte får bli för gammal... den måste ju liksom ätas upp.

NYÅRSBILDER - DEL 2

Fördrinkarna och förrätten á la Amanda

Haha Malin med förkläde på!

Hemmafruarna (måste dock erkänna att jag inte gjorde särskilt mycket i köket den kvällen... cred till Amanda och Malin!)

Happy Amandaaa

Malin och Amandas supercoola nyårsfransar

Shot shot shot.....

Det var nog alla bilder från nyår!

Imorgon blir det mer partaj med tjejorna :)

SVAR PÅ FRÅGA.

FRÅGA: Hur mkt kostade den vita koftan från topshop?

SVAR: Den kostade 400 kr på rea :)

GOTT NYTT ÅR!

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

Nyårsaftonen började med jobb 7-16, och sen var det bara raka vägen hemåt för att fixa middag med Amanda och Malin :) Maten blev lyckad och vi drack lite drinkar innan vi begav oss ända ut till Bromma, men det var det värt! Hade ett lyckat nyår iallafall :)
Vi kom hem till mig vid halv 6 på morgonen och då vilade jag i en halvtimme, sen var det jobbdax igen 7-16 haha sjukt segt... otur att jobba så tidigt på nyårshelgen men äsch, det är smällar man får ta!

Igår när jag kom hem från jobbet satte jag mig i soffan en timme, sen totalslocknade jag framför tv:n. Efter nån kvart igen vaknade jag och gick direkt upp till min säng. Sov alltså från kl 6 till kl 10 dagen efter, väääldigt skönt att ta igen förlorad sömn.

Mer bilder kommer imorgon.