MOR & DOTTER-DAG ♥

Idag har jag och mamma haft en mor&dotter-dag ute i solen på Djurgården ♥
Vi tog spårvagnen till Waldermarsudde och tog en promenad längs vattnet. Sen gick vi till Rosendals trädgårdar där vi åt lite lunch, baguette med färskost och massa sallad + en kopp te :) Det var fullt med folk där och fikade, supermysigt verkligen! Tog av mig jackan för att solen värmde så mycket, underbart.
Efter lunchen gick vi en bit och tog spårvagnen tillbaka till Sergels torg där vi köpte massa jordgubbar och blommor som vi planterade på mormor och morfars grav när vi kom hem igen. Det var min lördag det! Hoppas ni haft en fin dag ni också :)

VÅRFIN.

Fick ett par vårbyxor av världens bästa mamma!
Vita jeans med mörkblå ränder, älskar dom! Dessa kommer användas flitigt i vår/sommar vill jag lova...
Byxorna kommer iallafall från Zara och kostar 399 kr, om nån annan tycker dom är lika fina som jag hehe...Var förresten inne i den nyrenoverade Zara-butiken på Drottninggatan. Otroligt snyggt och stilrent, kändes som om man klev in i en dyr märkesbutik. Suktade efter många godbitar där inne, men är tyvärr luspank. Jobbet börjar inte förens i maj så jag kommer inte få min första lön förens i juni, alltså om två månader... Hur ska jag klara mig?!

BRILLZZZ

Hade 100 kr i presentkort på Indiska så då passade jag på att köpa dessa solbrillor för bara 59 kr, kap kap! Var dessutom i stort behov av ett par nya eftersom mina gamla favoriter krossades i ryggsäcken i Thailand...*sadface*

HAIRCUT

Visst blev hårklippningen bra? :)) fett fint.

Var hos min privata lilla frisör Sofie idag med Malin!
Jag klippte dock bara typ nån millimeter på topparna (vill spara ut...) och så klippte jag luggen lite kortare, love it! Har ju en dröm att ha långt hår utan fusk som med löshåret jag hade 2011... har väldigt tunt hår men jag kämpar på haha! Sköter inte mitt hår så exemplariskt dock.. plattar håret nästan varje dag, borstar håret när det är blött o.s.v. Men det SKA gå för mig att få längre hår!

MIN HELG

Mamma och pappa är från i onsdags till måndag bortresta till Prag, så i torsdagskväll kom Louise över till mig efter hon hade slutat jobbet. Vi drack te och kollade på Limitless med Bradley Cooper, så bra film! Dagen efter gjorde vi iordning en god frukost och senare på dagen blev det kyckling&pastasallad innan Louise var tvungen att åka till jobbet igen. På fredagskvällen kom Malin sen över till mig. Jag bjöd på middag, kassler i tomatsås & mozzarella, pasta och en stor sallad, som vi åt framför Let's Dance.
Igårkväll kom Josefin över och jag bjöd på middag även till henne, lax&räk wok med casewnötter. Hade inte träffat henne på huuur länge som helst så det var kul =) Senare kom även malin över igen och vi kollade på Project X, haha klockren film. Handlar om en hemmafest som spårar ur totalt. Framför filmen åt vi årets första jordgubbar (för min del), apelsinklyftor och egenrostade nötter.

Idag ska jag och min bror ta en promenad till min kusin där det vankas lite firande av mitt kusinbarn Elvin. I eftermiddag blir det ett ben&rump-pass med Malin på gymmet! Känner dock att jag börjar bli sjuk... ont i halsen och är lite tung i huvudet... hmm.. hoppas det inte bryter ut.
Hoppas ni andra har haft en härlig helg!

Thailand Del 6 - Phi Phi Island

Middag på Paddy's, bästa stället!

Paddy's hade dom bästa hamburgarna - tog en italiensk med mozzarella och pesto

Eldhopprep nere vid stranden.. livsfarligt

Emilia skulle självklart testa eldhopprepet haha, och fastnade i repet så hon fick andra gradens brännskada.. fyfan. Här fick hon ligga ett dygn på ett pyttelitet sjukhus stackarn

Stranden var så jäkla äcklig så jag, Babsan, Emilia och Jessica betalade en slant för att hänga vid den här poolen en dag, helt underbart

Fina Emilia som inte kunde doppa sin skadade hand med bandage..

Tjejerna <3

Emilias hand ett dygn senare.. riktiga brännskador..

Åt stekt ris med kyckling till lunch

Malin under lunchen =)

Fina Amanda!

Andra kvällen på Phi Phi åt vi på favoritrestaurangen Paddy's. Efter middagen gick vi såklart och köpte strawberry daquiri buckets av vår favvotjej och sen gick vi ner till Slinky, klubben vid stranden, och kollade på när folk hoppade eldhopprep. Jessica och Emilia kände sig jäkligt sugna på att testa hoppa. När Emilia skulle hoppa så hoppar hon ut på fel sida, så eldhopprepet slingras runt hennes handled och fastnar där.. Tillslut fick hon loss det och springer sen till sjukhuset som låg precis i närheten när hon började känna smärtan efter chocken.. Där vårdas hon och får alkohol på brännsåren, usch det var så hemskt.. får ont i magen bara jag tänker på det. Hon var iallafall tvungen att stanna där ett dygn och få dropp. Sen fick hon gå på stark medicin (inget festande med alkohol för henne resten av tiden alltså..) så vi fick bara en riktig utekväll tillsammans med henne på Phi Phi tyvärr. En jäkla otur, men som tur är har såret läkt riktigt bra så idag syns det inte så mycket =)

Två dagar senare kände jag, Babsan, Emilia och Jessica för att betala en slant och hänga vid en pool på ett hotell. Riktigt härligt eftersom stranden inte alls var fräsch där vi bodde.. Vid lunchtid mötte vi upp Amanda och Malin och käkade lite. Underbar dag!

JAKE BUGG PÅ DEBASER MEDIS

Åååh, igår var jag, Louise och hennes syster på Debaser Medis och såg underbara Jake Bugg!!
Han var sååå himla bra och sån jäkla begåvad människa, helt sinnes. Han kommer helt klart bli väldigt känd snart, be prepaaared!

Efter konserten åkte jag och Louise till Berns där det var fritt inträde. Körde helt nyktert igårkväll, men jag hade ändå roligt för det! Träffa lite folk där, dansade, drack Loka med citron (haha) och sen var vi hemma redan vid halv 3 på natten, skönt!
En helt klart värd kväll :D

MIN MÅNDAG & TISDAG PÅ SÖDERMALM.

1. Fina Stockholm 2. Svinhalt vid Mariaberget haha, fick glida ner på fötterna

3. Efter den korta promenaden kom vi in i värmen och åt lite lamm med en god sallad. 4. Frukosten imorse. Yoghurt med färska blåbär och hallon. Hembakat bröd med avokado och örtsalt, mums.

5. Vi drack vaniljte i mängder. 6. Ställde stolarna framför fönstret och njöt av solens varma strålar, så skönt!

7. Dansade och hoppade runt lite i köket hehe. 8. Lunchade på Vapiano. Jag tog en sallad med kyckling och Louise åt en pasta med grädde och champinjoner.

Igår åkte jag till Louise på Söder. Vi tog en kort promenad upp till Mariaberget, kollade på fina utsikten, satte oss på en bänk i kvällssolen och pratade. Efter en timme gick vi hemåt, eller rättaresagt gled hemåt haha, så jäkla halt. Väl hemma i värmen gjorde vi i ordning en snabb middag och sen drack i massa te. Avslutade kvällen med en bra film =)
Imorse sov vi enda till klockan 12. Åt frukost, njöt av solen vid fönstret, åkte till stan och sen åt vi en sen lunch på Vapiano.

Nu sitter jag hemma i sängen framför tv:n och ska hoppa i ytterkläderna och gå ut med hundarna en snabbis. Fin dag ♥

Thailand Del 5 - Phi Phi Island

Bye bye Lipe!

På båten mot Phi Phi Island

Emilia på båten =)

Vacker natur på vägen dit

Babsan i solen med kameran i högsta hugg! =)

Båten stannade till vid en pir och lite folk kom ombord och sålde massa mat och dricka

Haha så klockren!

Standard - stekt ris med kyckling och grönsaker

Framme på Phi Phi! Här går vi precis utanför vårt hotell

Shopping shopping..

... massa shopping

Snygga jeansshorts som vi senare köpte, bra köp!

Jessica, när vi utforskade ön första dagen

JUUUMP

Vandrandes på en av Phi Phi's alla smågator

"Tjeeeenare"

Efter 5 nätter på Koh Lipe sa vi hejdå till denna ö och reste vidare till Phi Phi Island där vi även spenderade 5 nätter. Det var en stor omställning eftersom Koh Lipe och Phi Phi var rena rama motsatsen till varandra. Koh Lipe var en otroligt lugnt och vacker ö, medan Phi Phi inte var lika fin och det var väldigt mycket folk och livligt. Nattlivet var galet roligt och det var fullt ös hela tiden. Ena standen var INTE fräsch dock... den största klubben låg nämligen på den stranden, så dagen efter var det fullt med flaskor/burkar, spyor (haha..) och allmänt smutsigt. Vattnet var inte badvänligt alls, vilket var synd eftersom det inte var skönt att ligga i stekande sol och inte kunna svalka sig i havet. Det finns förstås jättefina stränder på Phi Phi, men just den stranden vi hade närmast till var inte fin...