SENASTE FRÅN INSTAGRAM

1. Saknar Thailand och värmen.. får glädja mig med att det snart blir högre temperaturer här i Sverige och våren kommer! 2. Jag och Malin tog en lång powerwalk på 1,2 mil i helgen. Vi gick dock helt fel och hamnade långt åt helvete haha. Så jag ringde mamma och frågade om hon kunde hämta oss med bilen. Vi skulle aldrig orkat gå sträckan som var kvar...trötta tjejer.

3. I måndags stekte jag plättar till mig och Louise. Vi åkte till Djurgården och satte oss i solen utan jackor och åt plättarna med keso, skivad banan, hallon och vinbär =) 4. En väldigt trött Junior en morgon..I april fyller han 10 år, gamla gubben.

Thailand Del 4 - Koh Lipe

Min och Jessicas fina bungalow

Malin och Amanda hänger på stranden

Fina kritvita stranden

Det turkosa vattnet... liknar en pool

Jessica tar skydd från solen

Ett dopp i vattnet är ett måste var 15:e minut haha.. så sjukt varmt

Läslusarna

Vårt hotell precis vid stranden

Åt mexianskt sista kvällen

Amanda och Jessica på restaurangen

Bläddrar i menyn...

Emilias mat - Fajitas

Min mat - nachotallrik funkar alltid

Babsan och Emilia på stranden sista kvällen

Sista dagen på Koh Lipe låg vi på stranden hela dagen och njöt till fullo. Koh Lipe var den finaste ön, utan tvekan, som vi besökte under vår resa. Finaste stranden och det klarblåa vattnet!
På kvällen gick vi och åt på en mexiansk restaurang bara för att få äta något annat än thaimat hela tiden hehe.. även om det är sjukt gott det med! Sedan satte vi oss på stranden och bara pratade. Alla var ganska trötta sista kvällen och vi skulle dessutom upp tidigt dagen efter för att hinna med båten till Phi Phi =)

Thailand Del 3 - Koh Lipe

Koh Lipe är en väldigt lugn ö med mysiga restauranger, en enda gågata och ingen trafik =)
På kvällarna blev det ingen fest som på Phi Phi direkt.. istället blev det drinkar på stranden, pedikyr och italiensk glass till efterrätt. Vi hittade världens sötaste hundvalpar, så himla gulliga. Såklart kunde vi inte låta bli att bära upp dom och gosa lite..
En kväll träffade vi även Emilias och Babsans killkompisar som dom hade träffat på tidigare under deras Asien-resa. Annars blev det bara chillkvällar, skönt det också ibland.
Men efter 5 dagar på en lugn ö kände vi oss redo för att hoppa vidare till nästa ö och parta lite!

Thailand Del 2 - Koh Lipe

Åkte ut och snorklade en hel dag

Simfötterna på!

Jessica i vattnet på öde ön

Babsan under lunchen =)

Mallan!

Fried rice med pressad lime, mmm

Läskande frukt, ananas och vattenmelon

Vi blev som hungriga djur när frukten serverades hehe..

Som en vykortsbild

Snorkel-tiiiime

Trött på väg hemåt...

Fina Koh Lipe

Dag 2 på Koh Lipe kom äntligen Emilia och Babsan till oss!
Vi åkte ut med en longtailbåt och snorklade hela dagen, helt underbart. Vi stannade på 4-5 olika ställen och fick hoppa ner i havet och skåda alla fina färgglada fiskar under ytan. Vi stannade även på en lång öde-strand som var hur fin som helst. Där fick vi en god lunch och massa frukt att smaska på. Efter ca 6 timmar med äventyr åkte 6 trötta tjejer tillbaka till Koh Lipe. Vårt hotell låg helt perfekt till, precis vi stranden, kunde inte bli mycket bättre :D

THAILAND Del 1 - Ao Nang

Första frukosten bestod av apelsinjuice...

... och färsk frukt

Vi tog en longtailbåt till Poda Island från Ao Nang där vi bodde de två första nätterna

Vackra Poda Island

Mat såldes i longtailbåtar längs stranden

Här var vi inte så bruna... haha. Första dagen i solen, det lyste om oss allihop

Amanda på stranden

Vi spelade tärning i skuggan

Nötter och dricka på balkongen innan middagen

Balkonghäng!

Smakade drakfrukt för första gången i mitt liv

Ao Nang by night

I torsdags kom vi hem från Thailand efter tre och en halv vecka.. känns tomt och tråkigt här hemma i kalla Sverige, men nu är det bara att söka jobb och spara pengar till nästa resa i vinter.

De första två nätterna bodde vi i Ao Nang, Krabi. Efter första natten hoppade vi på en longtailbåt som tog oss till fina Poda Island, en halvtimme från Ao Nang. Där tillbringade vi hela dagen i solen och badade i det kristallklara vattnet... Jag brände även mina axlar riktigt rejält denna dag, inte skönt. Kunde knappt röra mig i sängen för att jag hade så ont, har aldrig upplevt sådan smärta när jag varit solbränd tidigare.
Dag 2 begav vi oss mot Koh Lipe, en ö som ligger väldigt sydligt på Thailands västkust. Resan dit var ett helvete med massa förseningar, jobbig bilresa och båtresa... men efter typ 8 timmar var vi äntligen framme på världens finaste och mysigaste ö.